Svátek má: Jakub

Zprávy

Velikost textu:

USA zablokovaly íránské zpravodajské weby

USA zablokovaly íránské zpravodajské weby

Americká říše, samozvaný obránce svobody, znovu zasáhla, aby zničila svobodu projevu a informací, píše von Freeman na blogu Schall und Rauch.

Oznámení o blokování stránek
23. června 2021 - 09:01

Americké úřady zablokovaly webové domény íránských mezinárodních sdělovacích prostředků Press TV a Al-Alam spolu s jemenskou televizní stanicí Al Masirah provozovanou frakcí Hútíové, iráckým šíitským satelitním kanálem a dalšími.

V úterý byli uvítáni návštěvníci íránského zpravodajského kanálu PressTV.com a řady dalších webů, kteří jsou stále vítáni, když to píšu, s výše uvedeným upozorněním, že byly zablokovány podle právních předpisů USA.

Oznámení amerického ministerstva spravedlnosti o zablokování se také opírá o zákon, který upravuje prezidentovy pravomoci vypořádat se s „ neobvyklou a mimořádnou hrozbou; Vyhlášení stavu nouze a zákon o nešíření jaderných zbraní z roku 2005 a ironicky pojmenovaný zákon o podpoře svobody Íránu z roku 2006,



Press TV byla spuštěna v červenci 2007 a je mezinárodní službou, vysílá v angličtině, Íránské islámské republiky Broadcasting (IRIB), státní mediální agentury v Teheránu. Al-Alam je  z roku 2003 a je vysílán v arabštině, perštině a angličtině divákům na Středním východě a ve Středomoří.

Al-Masirah nepatří Íránu, nýbrž Ansarullahu - hnutí Hútíů v Jemenu, frakci, kterou USA obvinily z toho, že jsou íránským „zástupcem“, protože jsou šíitští muslimové a od roku 2015 odolávají invazi Saudská Arábie do Jemenu. Televizní stanice má sídlo v libanonském Bejrútu.

Ve svém prohlášení YSC Al Masirah uvedl, že nebyl „překvapen“ zjevným zablokováním, protože „pochází od těch, kteří dohlíželi na nejohavnější zločiny proti našemu lidu“.


„Zákaz“ webu „opět odhaluje nepravdivost sloganů svobody projevu a všech ostatních titulků propagovaných Spojenými státy, včetně neschopnosti konfrontovat pravdu,“ uvedl Outlet.

Další web, který v úterý zveřejnil oznámení o zablokováníí, byl web Al Forat Network, irácké satelitní televizní stanice vlastněné šíitským duchovním a politikem Ammarem al-Hakimem.

Řada dalších šíitských sdělovacích prostředků, včetně Ázerbájdžánu a Nigérie, také v úterý informovala o zablokování, což vedlo pozorovatele k podezření, že útok by mohl být obecným útokem na šíitské strany, vzhledem k tomu, že Írán je centrem šíitské komunity, končí komentář von Freeman

(rp,prvnizpravy,schallundrauzch,foto:schallundrauch)